Preguntes freqüents sobre estrangeria i protecció internacional durant l'estat d'alarma

Preguntes freqüents sobre estrangeria i protecció internacional durant l'estat d'alarma

10/04/2020 - 15:07

Oriol Bosch

Immigració. El Servei d'Orientació i Acompanyament per a Persones Immigrades (SOAPI) edita una sèrie de documents en 10 idiomes que recullen les principals alteracions dels tràmits en matèria d'immigració durant la situació d'estat d'alarma per la Covid-19.

El Servei d'Orientació i Acompanyament per a Persones Immigrades (SOAPI) edita una sèrie de documents en 10 idiomes que recullen les principals alteracions dels tràmits en matèria d'immigració durant la situació d'estat d'alarma per la Covid-19.

Puc presentar una sol·licitud d’estrangeria durant l’estat d’alarma? Què passa si tenia una cita posterior al 14 de març per formalitzar la meva sol·licitud d’asil? I si tinc un informe d’estrangeria emés per la Generalitat que està en tràmit; caduca?

En l’actual situació d’estat d’alarma com a conseqüència de la crisi santiària ocasionada per la Covid-19, són moltes les preguntes que requereixen resposta. Per això, el Servei d’Orientació i Acompanyament per a Persones Immigrades (SOAPI), amb la col·laboració del Servei de Traducció i Mediació Intercultural, ha editat una sèrie de documents a mode de FAQs (preguntes freqüents) que tracten els principals canvis en els tràmits i procediments en matèria d’immigració durant aquesta situació excepcional en què ens trobem.

En 10 idiomes i recollint tres blocs temàtics, sol·licituds de protecció internacional, sol·licituds d’estrangeria i sol·licituds d’informes d’estrangeria emesos per la Generalitat de Catalunya, us podeu descarregar els documents de preguntes freqüents a través dels següents enllaços:

El SOAPI és un servei de l’Ajuntament de Barcelona expert en acollida i acompanyament de persones immigrades. Ofereix informació, orientació, suport i assessorament sobre coneixement de l’entorn, empadronament, obtenció de la targeta sanitària, aprenentatge de llengües, tràmits d’estrangeria, drets i deures, associacionisme, oci i cultura i altres temes.

En el marc de les mesures preventives per contenir l’expansió de la Covid-19, el servei té aturada la seva activitat presencial però manté la seva tasca telemàticament:

  • Ciutat Vella: 608 746 150 / acollida1@bcn.cat
  • Eixample: 663 074 852 / acollida2@bcn.cat
  • Sants-Montjuïc: 625 177 743 / acollida3@bcn.cat
  • Les Corts: 663 074 852 / acollida2@bcn.cat
  • Sarrià-Sant Gervasi: 625 177 743 / acollida3@bcn.cat
  • Gràcia: 625 177 748 / acollida6@bcn.cat
  • Horta-Guinardó: 663 137 738 / acollida4@bcn.cat
  • Nou Barris: 676 105 222 / acollida7@bcn.cat
  • Sant Andreu: 633 334 258 / acollida8@bcn.cat
  • Sant Martí: 648 191 666 / acollida5@bcn.cat
  • Suport SOAPI: 695 152 724 / suportsoapi@bcn.cat